Košík je prázdny. Poďme to napraviť!

Buďme v kontakte

Facebook Twitter Youtube Pinterest


Aký nábytok sa Vám páči?

Prednedávnom sme premýšľali, ako ďaleko sa líši vkus zákazníkov vo výbere nábytku z najrôznejších krajín. A priviedlo nás to na myšlienku, urobiť taký malý prieskum. A keďže spoločnosť nábytok Aldo predáva nábytok nielen v Čechách, ale aj na Slovensku a taktiež v Poľsku, môžeme porovnávať, porovnávať a vyhodnocovať. Nemenej tiež preto, že nábytok, ktorý ponúkame a dovážame, pochádza od francúzskych a holandských výrobcov. Mohli sme teda porovnať aj obľúbenosť nábytku u francúzskych a holandských zákazníkov, jednoducho tým, aký produkt, ktorý predstavujeme pre Vás na našom trhu, je ktorej z menovaných krajín blízky aj ľuďom z rôznych krajín.

 

Široká nabídka regálů

 

Nábytok, ktorý je obľúbený všade

Výsledky štúdie boli veľmi prekvapujúce. Medzi nábytok, ktorý sa teší rovnakej obľube patrí detský nábytok. Nielen ako daná kategória, to vieme, že rodičia pre svoje deti urobia všetko. Radšej zaobstará novú detskú izbu, spálňa počká. A tak je to úplne správne. Deti by mali byť na prvom mieste. Detský nábytok je teda vo všetkých krajinách predávaný najviac. Čo nás však prekvapilo je fakt, že vo všetkých krajinách sa predávajú rovnaké typy kolekcií. Znamená to teda, že francúzskemu zákazníkovi sa páči do detskej izby tie isté farby a rovnaký dizajn ako zákazníkovi českému, alebo holandskému. Ďalšou informáciou, ktorú sme sa dozvedeli je, že sa predá vo všetkých krajinách viac detských izieb pre dievčatá, než pre chlapcov.

 

Dětská postel s třemi nádstavci a šuplíky Snoop   Patrová postel Bibliobed pro dvě i tři děti

 

Teda dobrá správa alebo zlá? Nuž, skrátka sa nás dievčat, mladých slečien, žien, rodí viac. Na druhej pozícii sa umiestnili detské izby unisex, teda také, ktoré svojim dizajnom môžu poslúžiť v jednej izbe dievčaťu aj chlapcovi. Neutrálny design, bez príznačných farieb modrej, alebo ružovej.

 

Nábytok, každý pes iná dedina

Použili sme príslovie, ktoré veľmi dobre charakterizuje výber spální. Nábytok na vybavenie interiéru spálne sa v každej z menovaných krajín líši. Pre nás veľmi zaujímavá informácia. Tak napríklad Francúzi a Holanďania najviac kupujú manželské postele s rozmerom pre matrac 140x200 cm. pre mňa osobne napríklad nepredstaviteľne málo priestoru. Vo Francúzsku potom zákazníci veľmi často vyberajú z kolekcií rustikálnych spální, Holanďania dávajú prednosť modernému dizajnu, či typicky holandskému, kde v poslednom roku sme sa napríklad mohli stretnúť s reliéfmi či fotografiami umiestnenými na šatníkovej skrini. Českí zákazníci začínajú dokonca uprednostňovať rozmer pre matrac 180x200 cm a veľmi často kupujú aj postele s úložným priestorom v podobe šuplíka. Slováci sa prikláňajú, či najčastejšie kupujú spálne s rozmerom na spanie 160x200 cm a obľúbenou farbou pre spálňu je stále prírodný odtieň. Nič odvážneho. U Čechov sa v posledných rokoch dostáva do popredia záujmov biela a čierna a často aj vo vysokom lesku. Na poľskom trhu sa často stretneme s výberom spální tak trochu zo všetkého chuť.

 

Ložnice Aalborg black   Ložnice Aalborg oak

 

A koľko za nábytok minieme?

V dobách našťastie dávno minulých sa v krajinách ako naše, ale tiež Poľsko a Slovensko kupoval nábytok tzv. na celý život. Dnes je to inak. Nábytok a jeho cena išla až neuveriteľne dole, oproti minulému storočiu a tak je častejšie obmieňaný. U nás ešte menej ako v krajinách zo západného bloku, ale postupne sa aj český zákazník mení.

 

Psací stůl Rox white  Rozkládací jídelní stůl Kiona

 

Tiež všetci sa o svoje príbytky viac staráme, či lepšie povedané viac ich zariaďujeme, pretože ich z čoho vyberať. V dnešnej dobe nie je nič zvláštne na tom, že spálňu vymeníme po desiatich rokoch, rovnako ako kuchyňa. Či zmeníme vybavenie obývacej steny za modernejšie. Nie preto, že by stena už neslúžila, ale preto, že sa nám iná jednoducho viac páči. A tak sa za posledných desať rokov aj z nábytku pomaly, ale iste stáva spotrebný tovar. Stále si ale ešte Česi vážia vecí viac, než napríklad v Spojených štátoch, kde je vzťah k spotrebnému tovaru úplne na inej úrovni.